Måndag, sol, hopp och nya utmaningar

Vaknade till ett fantastiskt väder i morse, igen!
Det blir inte så mycket bloggande nu när vädret är så underbart. Någonstans har nog lite hopp om en ljusare framtid letat sig in, så jag blir superinspirerad av det vackra vädret, och vill göra altanen till en riktigt blomstande oas. Så de senaste veckorna har ägnats åt att sätta fröer vilka jag varje dag spänt följer. Det är ju så kul att se hur mycket som händer i krukor och miniväxthus.
har också blåst av hela altanen med högtryckstvätt. I två och en halv dag stog jag med högtryckstvätten i linne och shorts. Kanske var det de små vattenkristallerna i luften som gjorde att solen tog så enormt. Har redan fått rätt bra med färg. Yeejiee...

Väntar och hoppas på att en del saker ska lösa sig, men vågar inte gå in på det närmre, har fått för mig att det då inte blir något.

Men på Torsdag ska jag i alla fall på anställningsintervju, snälla... håll tummarna för mig. Efter anställningsintervjun ska jag på ett möte, och hoppas att det inte håller på längre än 45 minuter för då hinner jag till informationsmöte hos artrit skolan. Lite spännande, ska se om dom kan hjälpa mig med mina krånglande leder.

Spännande, det känns som om mitt liv just nu följer årstiderna. I vintras var det verkligen mörkt och kallt. Nu är det vår, och små strimmor av ljus och hopp börjar spira. Går dessa saker i lås, så blir det äntligen lite sommar i mitt liv. Hoppas och längtar efter det.

Hoppas ni får en underbar dag där ute. Njut av solen, se den vackra blå himmlen... och beskåda alla de små vackra vårblommorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0