Första Dagen

För ca. 1,5 år sedan gjorde jag ett försök att göra något nytt. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, och allt rasade. Nu sitter jag med en kropp som inte riktigt vill, och en ekonomi som verkligen skulle behöva Första Hjälpen.

Jag jobbar nu hårt för att rätta till detta.
Som en följd av detta blir man också nedslagen och deppig... men jag har alltid försökt lära mina barn att se det positiva i dom tråkigheter som händer. Just när det händer kan det vara svårt att se att det finns något bra i det hela... där sitter jag just nu... men när allt har ordnat upp sig, så om man tittar tillbaka, så brukar det ha kommit något bra ut av det som hänt.
Det kan vara att man lärt sig något, fått en kontakt eller att livet tagit en ny och bättre riktning.

Jag är inte typen som låter sig slås till marken, så just nu letar jag efter saker som gör mig på gott humör.

Som det första vårtecknet....



Årets Snödroppar utmed husväggen!


Att sitta ute med vårsolen i ansiktet och se snödropparna... kan man bli annat än glad då?

Gå ut idag och njut av vädret. Den första vårsolen är väldigt livgivande och gör en både glad och pigg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0