Lill Lördag!

Onsdag och "lill lördag". Ska ni hitta på något extra kul eller mys idag?

Själv ska jag försöka få tid att åka och jaga ett bokföringsprogram som av någon anledning försvunnit, så jag kan påbörja årsbokslutet och deklarationen.

Igår blev det inget bloggande. När jag hade varit och simmat, så var mitt högeröga väldigt "torrt", vet inte hur jag ska förklara det, men ni vet när man är riktigt trött, så känns ögonen torra, så kändes mitt högeröga.
Det lockade inte direkt till att sitta vid datorn. Borde kanske gå till en optiker och få synen kollad ordentligt. Känns lite konstigt när man alltid haft perfekt syn.

Men House blev det igår. Kan inte hjälpa det, men jag älskar det programmet. På något underligt sätt så förstår jag honom, och önskar att jag själv kunde vara lika rak ibland.... fast kanske inte lika elak.

Men det sa mig väldigt mycket om vilken typ av person och läkare han är, när han blev smärtfri av metadon, och gärna blir av med jobbet för att få vara smärtfri (DEN känslan förstår jag), men när han inser att han gjort en felbedömning på grund av denna smärtfrihet, då lever han hellre med smärtan.

DET mina kära vänner är en bra och hängiven läkare! Han struntar i hur folk ser honom som person, det viktiga är att han ser alla symptom, och gör personen frisk. Kunde han bara ha lite empati och vara lite trevligare också, så vore han kanon.

Men det är ju inte ovanligt att undersköterskor eller sjuksköterskor får prata, trösta och förklara för patienten efter läkaren varit inne och pratat med patienten.

Tänk vad bra det vore om man hade mer tid i vården, då kunde alltid en undersköterska ex följa med in och tolka när patienten skulle ha sitt läkarsamtal. :-)


Kommentarer
Postat av: Linn

haha, jag brukar skratta åt just det i greys anatomy när läkarna talar läkarspråk med patienterna så att dom inte förstår någonting. det blir nästan larvigt :p

2010-03-22 @ 20:53:59
URL: http://lilladoktorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0