sura katter

Jag är kattvakt åt en 15 år gammal, mycket vacker långhårig katt, och så har jag ju min egen 3 åriga kattfröken.
Min Tilda, är en riktig liten knubbis. Hon är en mycket stark personlighet, kelig, go, glad, lekfull m.m. och allt sker på hennes vilkor. Hon ligger gärna bredvid mig i soffan eller sängen och är mycket kelig... men vägrar sitta i knät, det ska vara bredvid.

Gam gubben är också otroligt kelig men ligger gärna i knät eller på tidningen eller datorn, och med tanke på hans ålder är han också betydligt lugnare än Tilda.

jag har nu varit kattvakt åt gam gubben i 3 månader, och häromdagen upptäckte jag att han blivit väldigt mager. Han verkar äta bra och har samma tillgång till mat som Tilda, hon är bra rund, och han mager.
Så jag bestämde mig för att det är dags att avmaska dom igen.

Men har ni någon gång försökt få i en katt avmaskningsmedel? Det är INTE lätt. Jag fick ett tips att man skulle kladda ut det flytande avmaskningsmedlet på kattens tassar, så slickar dom i sig det för att bli rena.

Sagt och gjort... sprutade ut medlet på en tallrik och kladdade det på katternas tassar. OJ vilken fart det blev här. Dom sprang runt och skakade sina tassar, så jag hade avmaskningsmedel överallt, och för att inte tala om hur sura dom blev.

Nåja... de sista dagarna har dom fått rå köttfärs och ägggula också... så när dom får det lite senare, så blir dom säkert glada på mig igen. Hoppas jag! :-)

Kolla hur hon blänger på mig, fortfarande med avmaskningsmedel på tassarna.

Tilda! Kolla hur hon blänger på mig, fortfarande med avmaskningsmedel på tassarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0