Mitt i Livet, och hela livet öppet framför mig!

Tänk om man hade kunnat få vara runt 25 igen, men med all den erfarenheten med sig som man har idag!
När jag var yngre så tyckte jag skolan var urtrist. Jag gick min utbildning, men inte med några strålande betyg direkt. Men ju äldre jag blir, ju mer vill jag lära mig. Ibland tror jag att jag vill för mycket. Jag måste lära mig att dygnet inte har mer än 24 timmar och veckan bara 7 dagar.

Nu har jag i alla fall bestämt mig för att det är dags att sätta sig i skolbänken igen. Även om jag skulle få ett kanonjobb, så kommer jag nog att plugga paralellt om det är möjligt.
Jag har nu sökt in på 4 olika utbildningar, och insåg att de är väldigt olika. Turism, hotell (vissa likheter kanske), djurvårdare och apoteksassistent.
Sedan har jag sökt in på fristående ämnen som matte och spanska. dessa kan man läsa på flex (tidigare distans).

Vad jag ska bli när jag blir stor? Ja, det vet jag inte, men jag vill jobba med människor och med service, det vet jag att jag är väldigt bra på. Egentligen är ju sjukvård min grej, men kanske kan jag få samma tillfredställelse av att hjälpa människor inom andra områden.

Men... i morgon är det jag som är läraren. Ska utbilda lite nya HLR instruktörer, ska bli kul. Egentligen borde jag bli lärare i ärlighetens namn, tycker det är såååå stimulerande!

Ha det gott där ute!


Kommentarer
Postat av: supermom

Tack för titten och kommmentaren hos mig! Jag brukar exprimentera med egna saker då jag väl använder något. Har redan den boken och jag tycker jättemycket om den.



Har läst nästan alla inlägg här i din blogg nu. Du verkar också ha i alla fall fyra barn...

Vad är det för företag du har haft? Nyfiken som man är... jag håller ju precis på att starta ett eget så sakteliga.



Kommer att fortsätta att läsa din blogg för jag gillade den verkligen! :)

2010-05-26 @ 13:50:41
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: Mona (Om en fegis)

Tack så mycket för din jättesnälla kommentar.

Du är så varmt välkommen :-)

2010-05-26 @ 15:32:16
URL: http://kimp.blogg.se/
Postat av: 2barnspappan

Hm, ärligt talat. Tror du verkligen det skulle va kul att vara 25 och ha all erfarenhet redan?

Jag tror nog det skulle bi ganska så tråkigt faktiskt! Vad skulle man då lära?

Men jag förstår vad du menar.. :D



Själv ska jag på deff repetition imorgon!

Kram

2010-05-26 @ 15:49:53
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/
Postat av: Eva

Svar till Supermom:Visst är den underbar!!

Ja, nyfiken som jag är så har jag haft 3 företag. För många år sedan hade jag en hantverksbutik, sedan hade jag ett företag där vi höll på med solenergi, och det jag nu skrivit om och nyligen lagt ner var ett café. Gillar att lära mig nya saker, men det är nog egentligen i sjukvården jag hör hemma.



Svar till 2barnspappan:

Men all erfarenhet har jag ju inte, finns ju hur mycket som helst kvar att lära och utforska.

jag vill ju börja plugga igen, men skulle jag läsa vidare till sjuksköterska, så är det inte säkert att jag får studielån för så många år av CSN.

2010-05-26 @ 20:30:06
URL: http://firstaid.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag vet många som klarat att läsa ssk-utbildningen utan CSN, de har jobbat vid sidan för att det har inte krävts många timmar alls per vecka för att klara studierna (självklart har det enligt dom blivit mer i tenta-p, men övriga veckor)



Kör på ssk! :)

2010-05-28 @ 00:06:46
URL: http://lilladoktorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0